onsdag 1 september 2010

Lite blandade verk

Ängelkatten, en mycket speciell tavla i akryl, som sitter inne på Förskolan Skottens personalrum. Detta var min gåva till alla Skottar när jag slutade där efter 1½ år. En härlig tid jag aldrig glömmer, såklart. Många varma kramar går till er!

Den här oljemålningen gjorde jag i gymnasiet då jag gick Estetiska programmet inriktning Bild. Min lärare Maud Sandström bannade mig för att jag förstörde penseln, för att senare berömma mig. Resultatet var antagligen bättre än vad hon först trodde. Tack Maud för att du lät oss esteter flyga med fritt under dina vingar!


De första molntalorna jag gjorde i akryl på canvasduk. Helt fantastisk vilka härliga bilder det blir, av en så enkel metod... Tavlorna är 10x10, respektive 15x15 centimeter. Den högra sitter nu hos Lisbeth Johansson på Västkusten, prydd av några vita måsar.


Mitt första försök till att måla av en blomma. Egentligen är den inte helt klar, men jag gillar ändå tavlan. Den här är till salu. Akryl. Måtten är ca 20x40 cm,( jag kan mäta exakt om intresse finns.)


Inga kommentarer: